Januari 2011 is de maand van "voor het eerst" - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu Januari 2011 is de maand van "voor het eerst" - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu

Januari 2011 is de maand van "voor het eerst"

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Januari 2011 | Frankrijk, Grenoble

- Ik was voor het eerst in mijn leven in Grenoble
- Ik ben voor het eerst in mijn leven met een winkelwagentje met daarin een koffer van 25kg en een backpak een berg opgelopen, waar mijn nieuwe kamertje op mij wachtte
- Ik ben voor het eerst in mijn leven verhuisd van mijn gezellige huisje in de Bilt naar een studentencomplex waar ik met 60 mensen op een gang woon
- Ik woon voor het eerst in mijn leven in een huis waar ik niet kan gaan zitten op de WC: befaamde (beruchte?) Franse "hang-toiletten"..
- Ik kreeg voor het eerst in mijn leven Franse les in het Frans
- Ik werd voor het eerst gevraagd om in diezelfde taal gevraagd de vergelijkingen van Navier-Stokes, de wet van behoud van massa en de wet van behoud van energie voor de mantel af te leiden (en dat ging niet eens dramatisch..!)
- Ik volgde voor het eerst een hele hoop colleges in het Frans, van docenten die ik in sommige gevallen nog best zou kunnen helpen met hun Engels (..?)
- Ik studeerde voor het eerst in mijn leven 40 uur per week, soms zelfs een beetje meer..! (To be continued..)
- Ik heb voor het eerst in mijn leven meer voorgeklommen dan getoproped (in de klimhal!)
- Ik heb voor het eerst door een ondergrondse rivier geklauterd (en speleologie ontdekt!)
- Ik kon voor het eerst in mijn leven zo maar een middagje gaan skiën, op een uurtje afstand van mijn huis
- Ik woonde voor het eerst in mijn leven dichterbij een klimgebiedje dan bij de campus
- Ik had voor het eerst in mijn leven de luxe om uit 4 klimhallen te kunnen kiezen in dezelfde stad
- Ik kocht mijn eerste échte toerskirugzak
- Ik maakte voor het eerst in mijn leven mee dat ik op 14 januari in mijn T-shirtje kon lopen (in de bergen)
- Ik kocht voor de eerste keer in mijn leven Frans beltegoed
- Ik ging voor het eerst naar een Franse bioscoop en ik zag voor de eerste keer in mijn leven in film in het Frans, zonder ondertiteling
- Ik raakte een beetje gewend aan in Frankrijk wonen, ik heb een hele hoop leuke dingen gedaan (niet voor het eerst), en ik kon me voor het eerst in mijn leven verheugen op nóg 5 maanden in Grenoble wonen!

  • 30 Januari 2011 - 10:36

    Janneke:

    Klinkt goed, straks wil je helemaal niet meer in het 'saaie' utrecht wonen:) Hopelijk krijg ik het ook zo in Zurich.

  • 30 Januari 2011 - 17:17

    Eli:

    C'est chouette ma petite, surtout la dernière phrase :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 32513

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Cycling in Kyrgyzstan and Kazakhstan

05 April 2014 - 28 Juni 2014

Cycling in Japan

01 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Studeren in Grenoble

11 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Stage bij CFD

Landen bezocht: