Toerskiën, klimmen en (pogingen tot) studeren. - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu Toerskiën, klimmen en (pogingen tot) studeren. - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu

Toerskiën, klimmen en (pogingen tot) studeren.

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 Februari 2011 | Frankrijk, Grenoble

Vorige week zaterdag stond ik voor het eerst op echte toerski's. Spannend! Ik was heel erg benieuwd hoe zwaar omhoogvellen is, of "conversions" (Spitzekehren voor de wat meer Germaans-geörienteerden) inderdaad niet extreem ingewikkeld zijn en hoe de sneeuw er off-piste aan toe was.
Het was heerlijk weer, de gemiddelde conditie van de groep was minder goed dan die van mij, en die stijgvellen maken het leven vooral aangenamer. Het was jammer dat de sneeuw dusdanig hard was dat we een groot gedeelte van de tocht met harsijzers hebben afgelegd, maar het feit dat we in een shirtje met een vrolijk (en fel!) zonnetje konden lunchen, met práchtig utizicht op alle bergen om ons heen maakte een hoop goed. Al met al een heerlijk dagje!

Zondag ging ik 's middags met de trein naar Avignon. Elisabeth en Menno waren daar in de buurt aan het klimmen, en ik had afgelopen week geen college dus had besloten dat het wel leuk zou zijn als ik ook een paar dagjes mee kon klauteren. Na een lekkere pizza reden we naar Buoux, waar er een heerlijk bedje in een gîte op ons wachtte. Het was extreem gezellig, het weer was extreem goed (voor in de Kerstvakantie), en we hebben met zijn 3-en extreem toffe routes geklommen (die voor mijn doen extréém hard waren). Omdat Grenoble niet heel erg ver van de route aflag die Eli en Menno weer naar Nederland zou terugvoeren, besloten ze dat ik wel een lift naar huis kon krijgen, in ruil voor een slaapplek. Zo gezegd, zo gedaan, en zo kwam het dat we met zijn 3-en een gezellig slaapfeestje hadden op mijn kleine kamertje. ^-^
Woensdag gingen zij weer op tijd op pad, waardoor ik nog de hele dag had om dingen te doen. Helaas stond mijn hoofd niet per sé op een "dingen doen-stand", dus op woensdagavond had ik nog steeds betrekkelijk weinig vooruitgang geboekt. Wel heb ik 's avonds in een kroeg vol Fransen en Brazilianen de voetbalwedstrijd Frankrijk - Brazilië gezien, samen met mijn "parrain" (een Franse student die zich opoffert om vrijwillig een arm buitenlands studentje bij het handje te nemen en wegwijs te maken in de grote boze maatschappij die Frankrijk heet).

Donderdag was het weer tijd voor de wekelijkse bouldertraining, en de opdracht die ik vorige week gekregen had (onthoud de boulders!), heeft gewerkt. Alle 4 de boulders die ik toen bedacht had, zaten nog in mijn hoofd, en gingen zelfs makkelijker! Gelukkig kreeg, ik nadat ik alle boulders al een flink aantal keer gedaan had, twee nieuwe boulders om uit te proberen, waarvan de laatste toch écht een stuk zwaarder is dan de rest. Leuk projectje dus, ik ben benieuwd of die volgende week ook "opeens" een stuk makkelijker gaat. ;)
Vandaag wilde het studeren wat beter dan de rest van de week, maar daardoor kwam ik wel tot de conclusie dat ik mijn geofysica-vak écht moeilijk vind. 0_o

Morgen staat er weer een toerski-tochtje op de planning, met maar liefst 1300 hoogtemeters. Ik ben benieuwd, mijn conditie zal dan vast niet meer beter dan gemiddeld zijn.. Zondag ga ik misschien (hopelijk!) wat rotsen in de buurt van Grenoble verkennen met wat andere verslaafden, en anders een rustig dagje studeren.
Volgende week heb ik (gelukkig!) weer colleges, en vrijdag rijd ik samen met een Frans meisje en een vriend van haar, die ik allebei nog niet ken, naar Nederland zodat ik Willemijn en een hoop andere lieve vriendjes weer kan zien. (Ik maak nóóit meer beloftes over naar NL komen voor lustrums, het blijft een kamikaze-plan!)
La vie est belle! Als het nou ook nog een keer wat meer zou gaan sneeuwen...! ;)

  • 11 Februari 2011 - 20:24

    Eli:

    Extreem harde routes? Nee joh, jij bent gewoon in korte tijd extreeeem hard vooruit gegaan!

    Was mooi :)

  • 12 Februari 2011 - 09:03

    Jeroen De Meijer:

    He Nicole, zag dat ik een verslagje gemist hebt. Maar je bent goed bezig zeg!
    En lekker hoor zoveel vakantie. Eind april nog zin om mee te gaan naar Engeland?

  • 12 Februari 2011 - 11:05

    Kirsten:

    Wieeee, zin om u weer te zien de 18de en de 19de ;) Gaan we gelijk even Orpierre plannen!

    Owja en die verhalen van je zijn nog steeds jaloersmakend...studeer je nog? ;)

  • 12 Februari 2011 - 11:05

    Kirsten:

    Owja en de week daarop zie ik je natuurlijk een hele week...jeetje wat een gezelligheid :P

  • 12 Februari 2011 - 20:23

    Willemijn:

    hahaha, ik hou van (kamikaze-)plannen die we eindelijk uitvoeren. Als ik tegen mensen zeg dat ik voor een lustrumfeest naar Nederland ga, voel ik me toch ook een beetje maf :P.
    Enne, ik vind dat je je volgende afspraak wel met Jeroen kan maken. Kom eind April maar naar Engeland :P!
    Tot over een weekje!

  • 01 Maart 2011 - 19:51

    Wilma:

    hey Nicole

    klinkt allemaal erg tof hoor!!!!!!
    Lees te met veel plezier.
    Heb trouwens een mail gestuurd naar je blarenmail over posterbestanden. Wil je daar ff naar kijken tussen alle drukke dingen door?????
    XXX
    Wilma

  • 15 Maart 2011 - 19:16

    Wilma:

    poster bestand goed overgekomen en flink mee bezig! Thanx
    Heb je weer gemaild via Blaren, dus kijk je weer????
    Enne: wanneer komt er een nieuwe verslag ???? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 32505

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Cycling in Kyrgyzstan and Kazakhstan

05 April 2014 - 28 Juni 2014

Cycling in Japan

01 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Studeren in Grenoble

11 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Stage bij CFD

Landen bezocht: