Hell & more - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu Hell & more - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu

Hell & more

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 Juni 2010 | Noorwegen, Trondheim

"I've been to hell.. And what a bloody cool place that is!"
Na een enerverend tweede werkdagje zou ik met Oliver gaan klimmen. Het liefst buiten, want het weer was goed en met een beetje geluk konden we ook om 17u uit Trondheim zijn. Nou, dat beetje geluk hadden we niet, want uiteindelijk vertrokken we om 19:15 vanuit Moholt (iets met naar huis lopen, eten koken en pas om half zes weggaan bij CFD gooiden roet in het eten). Maar dat geeft hier in Noorwegen niks, aangezien het toch niet donker wordt! We besloten om toch maar in "Hell" te gaan klimmen, op zo'n 30 km afstand van Trondheim. Geile Grünschiefer-Konglomerat-Kletterei, dat is wel de juiste omschrijving voor het klimmen dat we daar deden. Een onwijs imposante en lange wand, waar ook enkele routes onder de 6 op te vinden waren. Die heb ik (bijna) allemaal voorgeklommen, want we kwamen er om 22:45 achter dat we misschien toch maar weer richting Trondheim moesten gaan.

Woensdag ging mijn wekker alweer redelijk vroeg, zodat ik "al" om 10u achter mijn computer kon schuiven aan de pier. Normaal gesproken schijnen Noorse werktijden tussen 8 en 16u te zijn, maar bij CFD lijkt het meer op 10-18u. Anyway, ik ging vrolijk verder met wat gepruts in FLOW-3D. Ik word echt een nerd, want ik begin het zowaar leuk te vinden én snap het ook nog redelijk!
Woensdagavond heb ik meegedaan met capoeira-training. Dat was lang geleden, ik kan er lekker helemaal niks meer van! Maar, de komende (nog) 3 trainingen ga ik daar wat aan proberen te doen. :D

Vandaag was wederom een normaal dagje, het model dat ik gebouwd heb lijkt zowaar op de flume waarin we de experimenten hebben gedaan! Vanavond heb ik de sportschool/-zaal in het gebouw waar ik werk uitgevonden (*schaamt zich stiekem diep*). Er staan allemaal spannende apparaten, maar de ergometer en de hardloop-band waren toch het meest succesvol. En vooral droog, want de rest van vandaag was hier vooral nat, buiten.

Morgen komt Riccardo ook naar het werk. Ik heb hem in Utrecht al een keer ontmoet, maar hij werkt meestal vanuit Italië omdat het daar nu eenmaal mooier/warmer/leuker (?) is.
Zondag zijn we met zijn allen (Eugeniy - een Russische gast, Riccardo en ik) uitgenodigd om te gaan wandelen/klimmen en eten bij Ernst, in zijn "cabin" dan wel "hut". Ik ben benieuwd, in elk geval leuk dat hij iedereen zo een beetje probeert te betrekken bij elkaar. En spannend of de omgeving van zijn 2e huisje echt zo mooi als Noorse natuur pretendeert te zijn..!

Al met al een lekker weekje tot nu toe. Vanavond heb ik lekker boodschappen gedaan, en gezellig gegeten met mijn huisgenootjes. Verder op tijd naar bed, want stiekem wordt het toch al gauw laat als het niet donker wordt!

  • 22 Juni 2010 - 19:37

    Susanne:

    Hey nicole, wat super cool dat je een maand in noorwegen zit!!! Heel veel succes met het afronden van je bachelorscriptie.. en een super vette/gezellig tijd toegewenst daar in noorwegen ;) (maar zo te lezen gaat dat vast goed komen)

  • 24 Juni 2010 - 10:07

    Annika:

    hoi nicole!

    je weblog staat nu ook gelinkt vanaf de driftsite.

    veel plezier in noorwegen!

    gr annika

  • 27 Juni 2010 - 14:05

    Lianne Hessels:

    Klinkt leuk! Lekker nog nerderiger en nog sportiever worden dan je al bent! Wat wil je nog meer?! Dikke (K)!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Stage bij CFD

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2010

Thuis!

13 Juli 2010

Laatste paar dagen + terugreis

04 Juli 2010

Dovrefjell

30 Juni 2010

Rustig weekje

27 Juni 2010

Cabin-trip, Statoil & meer
Nicole

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 32517

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Cycling in Kyrgyzstan and Kazakhstan

05 April 2014 - 28 Juni 2014

Cycling in Japan

01 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Studeren in Grenoble

11 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Stage bij CFD

Landen bezocht: