Rustig weekje - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu Rustig weekje - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu

Rustig weekje

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 Juni 2010 | Noorwegen, Trondheim

Deze week gebeurt er, zoals de titel van dit verslagje al impliceert, tot nu toe niet zo veel.
Sinds vandaag ben ik alleen op kantoor, omdat Ernst gisterenavond vertrokken is naar zijn "hut up North". Ergens in het noorden van Noorwegen hebben zijn grootouders ooit een hut gekocht, waar nog steesds geen stroom is (vertelde hij vol trots), en daar gaat hij een weekje klussen.
Het is hier dus heel erg rustig, maar gelukkig kan ik Riccardo altijd lastig vallen via Skype als ik (weer eens )iets niet weet.
Maar, gelukkig loopt het modelleerwerk eindelijk een beetje! De afgelopen twee weken heb ik vooral geprutst, en dingen geprobeerd. Dat resulteerde in veel wachten op de modellen, veel debuggen (voor zover dat mogelijk is met een software-programma dat redelijk als een "black box" functioneert), nog meer wachten, en maar nieuwe dingen uitproberen. Nu
heb ik een redelijk werkend model dus kan ik allerlei dingetjes gaan proberen.

Gisterenavond had Amelie, mijn huisgenootje, een BBQ georganiseerd omdat ze per vandaag nog maar een weekje in Noorwegen is. Dat was gezellig, er waren een hoop Frans-sprekende mensen dus ik heb mijn taalvaardigheid in het Frans ook nog een beetje kunnen oefenen (leuk!).

Zoals ik in mijn vorige blogje al schreef, staat er dit weekend een mooie lange wandeltocht op het programma. Morgenmiddag ga ik om 15.25 met de trein naar Kongsvoll, en vanuit daar ga ik wandelen, gisteren heb ik mijn treinkaartjes gekocht. Hopelijk sta ik dan vrijdag of zaterdag op de top van de Snøhetta (2286m), een van de hogere bergen van deze omgeving. ;) Ik ben benieuwd hoe het gesteld is met de sneeuw daar! De temperatuur in de hogere delen van Dovrefjell (het Nationale Park waarin de Snøhetta ligt) is redelijk laag, morgen wordt het er maar liefst 1°C.. Ik neem mijn (enige) trui dus maar mee, en denk dat ik heel blij ben met mijn donzen slaapzak!
Vanuit het vliegtuig kon ik op verschillende plekken nog behoorlijk wat sneeuw ontdekken, we zullen zien..!

Volgende week is Evgeniy weer terug, althans, tot en met woensdag. Op donderdag vliegt iedereen van het bedrijf naar Utrecht, om daar met Matthieu en Joris een "update-meeting" te hebben. Gek idee, dat ik dan hier zit en iedereen in Utrecht is..

Ander leuk nieuws: dankzij Lottie heb ik vervoer naar de Alpen, en wel op woensdagochtend 14 juli! Dus, dat wordt hier goed nadenken en alvast een uitgebreide paklijst maken, zorgen dat ik alle kleren die ik hier heb en die ook mee moeten naar de Alpen gewassen heb voordat ik in het vliegtuig stap. Hi hi, ik heb er zin in! Ik kan niet wachten om in de Alpen te zijn en lekker veel te gaan klimmen met alle leuke mensen die daar ook zijn!

Nou. Maandag (ofzo) weer een update, over mijn uitstapje naar Dovrefjell!
Oh, en ik zal proberen of ik morgen wat foto's kan maken van alles hier: het bedrijf, mijn kamer, de weg die ik elke dag befiets, etc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Stage bij CFD

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2010

Thuis!

13 Juli 2010

Laatste paar dagen + terugreis

04 Juli 2010

Dovrefjell

30 Juni 2010

Rustig weekje

27 Juni 2010

Cabin-trip, Statoil & meer
Nicole

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 32508

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Cycling in Kyrgyzstan and Kazakhstan

05 April 2014 - 28 Juni 2014

Cycling in Japan

01 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Studeren in Grenoble

11 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Stage bij CFD

Landen bezocht: