Utrecht-Freyr 2010 - Reisverslag uit Freyr, België van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu Utrecht-Freyr 2010 - Reisverslag uit Freyr, België van Nicole Clerx - WaarBenJij.nu

Utrecht-Freyr 2010

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Juni 2010 | België, Freyr

Nou. Dat was me het weekendje wel. Ik keek er al lang naar uit, het Utrecht-Freyr weekend. Spannend, leuk, maar vooral vermoeiend, dat waren mijn verwachtingen. En die zijn ook wel uitgekomen, voel ik in mijn billen/benen/rug.

Zaterdagochtend stond ik om 6u op Janskerkhof, en om 22u30 kwam ik aan in Freyr. Met heel veel gefietste kilometers tussendoor, om precies (?) te zijn ongeveer 287. Het hadden er 270 moeten zijn, maar door collectieve omfiets-manoeuvres werden het er 277. En ik had (blijkbaar) in de laatste etappe besloten "ach, dat in mijn eentje fietsen bevalt zo goed, laat ik dat lekker nog 10 km extra doen!"..
Tsja, en toen was ik in Freyr. Na een heerlijk nachtje slapen vond ik het wel leuk om nog wat te klauteren, dus zo gezegd, zo gedaan. Samen met Irene, Mieke, Joris en Corien doken we de Louis Philippe op, en hadden we het plan om 2 formidabele 5c's te gaan klimmen. En dat lukte, semi. Want halverwege dachten we "tsjonge, dat slechte weer komt er snel aan!". Dat was ook zo, want nog geen 5 min. na die gedachte was zelfs mijn onderbroek helemaal doorweekt. Het was heerlijk, even bijna bang worden om weg te waaien, soort van te doesjen en vooral te genieten van de wonderen en kracht der natuur. Maar ja, klimmen werd het niet meer.
Dus toen zaten we daarna op het terras, en gingen we met de bus naar huis. Net zoals een schoolreisje zou doen. Alleen moest ik nu wat verder fietsen.

En dan de Noorwegen-update: over een paar nachtjes slapen ben ik al in Trondheim, en inmiddels weet ik ook dat ik daar een slaapplek heb. Ik gok dat het een kamer is van de International Office van de NTSU, de lokale universiteit. Dus dat is fijn!
Bovendien heb ik vandaag de 1e versie van mijn scriptie ingeleverd, en dat is ook prettig. Nu maar afwachten wat daar het oordeel over wordt..
En langzaam toch ook echt veel meer gaan nadenken over wat moet ik allemaal meenemen, wat moet ik nog allemaal regelen voor vrijdag, en hoe gaat dat allemaal gebeuren? Het komt dichterbij! :D